|
![]() ![]() Vydáno dne 20. 11. 2010 (648 přečtení) a nebo otáčkoměr ![]() Tak sice nevím, co dotyčnýho vedlo k použití přechodu tranzistorů místo Si diod, ale asi by tam šly 1N4148 taky, ovšem ve správné polaritě. Zapojení je to ovšem asi 40 let starý, hi! Tuším z časopisu RK. Každopádně to skusím spáchat a uvidím. Jde o to, že to má mít citlivost 20mV čili když se na vstup dá dělič, mohlo by to stačit i na ten otáčkoměr neb zase extrémní přesnost není nutná. Citlivost ovšem jo a tohle má jít od 20mV do 2V ač vím prd, zda špičkový, efektivní či "šš". Může se to ale hodit i jinde, při své jednoduchosti! Pokud to teda bude fungovat jak má, že. Na orientační měření pokud tam pujdou obdélníky nebo sinus ale ne nějaký svinstva by to fungovat mělo. Ze zapalování jdou spíš dvě špice jedna nahoru druha dolu... připomínající sinusovku ale zákmity sem nějak neviděl. Což by mělo stačit. Spíš bude problém měřák, pokud by to šlo na otáčkoměr, neb ty mechaniky sou na prd, nepočítá se, že bude budík na něčem co se chvěje jak psí vocas. Kdysi na to Metra dělala extra budík se stupnicí asi 270 stupňů a ten byl dobrej ale kravsky hlubokej! A stejně se nesežene. Nejhorší je, když se ta rafika na budíku klepe v rozsahu asi 30-250Hz což se klepe u kdejakýho indikátoru a budíku co znám. Pokud to není ten od Metry nebo z letadla, což nemám ani jedno! Zkusím starý budíky co měly ručku jako kopí, ale ne dnes, je sice hezky ale taky hezky zima, než něco postavím bude po poledni a ve tři-čtyry už je tma jak v prdeli a ještě padám na držku, neb jsem zase vzhuru už od 4 ráno neb se blíží zasraný úplněk! "Kopí budík" už na skutru mám, dal jsem tam na zkoušku V metr takže pak poznám až vyjedu, zda to někde rezonuje či ne i bez otáčkoměru. Pokud jo, tak nevím, co kde seženu. Ono na 90ti stupňové stupnici tak jak pták nic moc neodečtete, ale zkusit se to dá. Ostatně nejde ani o to vědět esli to točí 6000 nebo 6100, ale poznáte na tom i jako hlušci pokud vám prokluzuje spojka nebo esliteda br jedete ve vhodným rozsahu otáček pro nízkou spotřebu. (Na nižších kvaltech jak na čtyrku, hi, tam mám dojem, že po mým zpřevodování s 19ti zubem je to pokud jsem dobře počítal u mne tak, že: při 30km/h na čtyrku to točí cca 3000 otáček, hi) Čili na tu čtyrku bych se moh vykašlat, neb vím co to má točit, ale když už sem teda s těma zapojeníma začal... tak to ještě zkusím abyste případně věděli, co je na hovno a co taky! Kalibrovat by to mělo jít nejlip kmitočtem ze sítě, takový ty generátory BKxxx a pod. asi extra stabilní nebudou a multimetrem na rozsahu 20kHz naměříte asi prd. Snad tak posílat tam 100Hz spíš coby 100Hz z nevyfitrovanýho zdroje 50Hz s dvoucestným usměrněním. (Tj otočený půlvlny místo mezer v jednocestným usměrnění)) To by pak asi šlo, 50Hz by mělo být 3000 a 100Hz 6000 toček na jednoválec dvoutakt. Vzorec výpočtu nevím ale je kde všude. Jen když vidím "dosaďte počet válců" mám cukání tam zadat, kolik "válců" (čili cigaret) jsem u toho debilního návrhu už vykouřil!!! ( Celý článek | Autor: Krysatec | Počet komentářů: 3 | Přidat komentář | ![]() ![]() |
|
Powered by phpRS. Sponsored by benghi.org