Dnešní datum: 18. 10. 2014   | Hlavní stránka | Seznam rubrik | Download | Weblinks |    
  Hlavní menukulatý roh
Hlavní stránka
Seznam rubrik
Download
Weblinks
Ankety
TOP 15

RSS výstup
Rozšířené vyhledávání

  Seznam rubrikkulatý roh
mínus Astronomie
mínus Informace, komentáře
mínus Recepty na jídlo
mínus Schémata
mínus Udělej si sám
mínus UFO,technika,záhady
mínus Zajimavé články

  Vyhledáváníkulatý roh

Hledej
v článcích


Cyklistika UbytováníSamota ubytováníPenzion Jižní ČechyChaty Jindřichův HradecZarybněnostKunžakUbytování Česká KanadaUbytováníStrmilovChalupa Česká KanadaJižní Čechy chataKomorníkPenziony

téma * Ještě k žárovkám na mopedech
Vydáno dne 21. 06. 2011 (248 přečtení)

neb jak se zdá, jednou to nestačí

zarovky Ještě teda k těm žárovkám na mopedech:

tedy vysvětlení "proč to nejde", tedy "to něco co furt všichni doporučují" neb
jsem todo háje už zase asi 6x někde četl!!!.

Jak už jsem psal, mužete zapomenout na stabilizátory řady 78xx, napájí se
stejnosměrným a ne střídavým napětím i kdyby vydržely proud, neuchladíte je - a
mimochodem jakmile zmizí zátěž čili zdechne žárovka vyletí napětí na vstupu
kamsi nad 32V a stabec je v háji! Pro prdel si spočítejte velikost chladiče
když třeba napětí před ním je 18V, výstupní 6V a proud asi 3A... a řekněte mi
kam ho asi dáte??? (Tj. musíte uchladit 36W...hi. A doufám velice, že vás
nenapadají takový nápady jako "tak provrtám rám"!?)

Druhá obvyklá věc je zapojit jen jednu cívku což jde tak na Babettě ale jinde
kde je jen jedna a ne dvě asi ne! Výsledek je, že to na volnoběh prd svítí což
stačí policajtům ale ne chlapovi co vám někde vjede na záda s kamionem protože
nic neviděl.

Třetí nápad a nejčastější je "dej tam žárovky na 12V nebo 24V!" Když pominu to,
že to už na volnoběh svítí tak že to vlastně nesvítí, je tu další zádrhel. On
je tam třeba stejný příkon ve wattech, ale to je vám platný jak mrtvýmu kecky!
Snížením odběru proudu to napětí z generátoru ještě vystoupá! Čili pokud jste
měli třeba 11V na žárovce na plný točky se žárovkou 6V 15W, budete klidně mít
se žárovkou 12V 15W napětí 18V a bude hořet naprosto stejně! Obdobně to bude se
žárovkou 24V kde klidně naměříte 28V a naprázdno bez ní i 60V. Zvláště zábavnou
věcí pak je, že ať vyhoří kterákoliv žárovka, vyleze to napětí tak, že vyhoří i
ta druhá!

Příčina jsou odmagnetovaný magnety což vám ovšem po pádu socialismu nikdo
nenamagnetuje, jinak by vám to udělali u mne vedle v "MEZu" že, svýho času "za
jedny Sparty ve tvrdým". Dneska vás s tím ovšem všude radostně pošlou do
prdele... Slabý magnety způsobí právě ty děsivý rozdíly napětí.

Zní to možná nelogicky ale Bengálec vám pokud bude mít čas vysvětlí, proč to
tak je. (Tj. to, že slabý magnety znamenají vysoký napětí...) Von si na
rozdíl odemne asi něco ze zkoušek TEP (teorie elektromagnetického pole) na VUT
FEl něco pamatuje, hi!

Na Babettě jsem to zaprasil tak, že jsem upravil reflektor na žárovku 2x21W 12V
a ve stopce mám tuším dnes "něco extra", 14V 5W a LED diody navíc (tuším tak 6?
o průměru 10mm s velkým jasem - ty s usměrňovačem a stabcem napětí i proudu!!).

Jednak tak klidně přepnu vlákno když jedno zdechne druhak žárovek 14V 5W jsem
měl dost. (12V 5W tam radostně hořely)

Samozřejmě ty vinutí generátoru tím více zatěžuju než má být ale zatim to
nezdechlo ani za 5 let (tuším, že když to píšu jistě zítra naschvál zdechnou,
ale mám náhradní, hi). Nicméně nemuselo by to zdechnout, ono výkonový přetížení
25% není zas tak moc.

O Garelli jsem už psal, tam je každá žárovka přes extra tlumivku. Zatím to
drží. Vpředu je 12V 21W, vzadu tuším 24V 4W. Ta hned nezdechne přepětím (pokud
je to Osram... pokud je to něco spíše "osranýho" z Rumunska tak zdechne...).

Faktem logicky je, že pokud jezdíte v noci, potřebujete tlumivky aby to svítilo
i na volnoběh a nehořely žárovky když to rozjedete, že.

Mimochodem mam dojem, že u Babetty jde dat žárovečka i do tachometru: uvědomte
si, že pokud zdechne, může to mít za následek vyzdechání všech ostatních a to
velice rychle - zvláště pokud jste při měření a osazování žárovkama počítali s
tím, že tam JE! Raděj teda měřte bez ní a teprve pak ji přidejte!

Jinak se fakt ulochčíte až pojedete 600m tunelem kde je tma jak v lese a
najednou vám zdechnou všechny žárovky... kvuli tomu že vyhořela ta v
tachometru.




[Akt. známka: 1,00] 1 2 3 4 5

( Celý článek | Autor: Krysatec | Počet komentářů: 25 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek )

  Původní webkulatý roh

Původní Web

  Kalendářkulatý roh
<<  Říjen  >>
PoÚtStČtSoNe
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31   

  Brno ONLINEkulatý roh
Brno-Malinovského nám.

Powered by phpRS. Sponsored by benghi.org