a dle reality
osobně bych vám v Blavě za cestující v Brně poradil, abyste se vysrali na celou
"integráciu" zvláště podle nápadů z Holandska, kde to asi vymyslel
někdo těžce zhulenej z trávy!
Všichni neuvěřitelně milujeme to, že místo aby něco jelo odněkud
někam, tak to jede nyní s třemi přestupy z čehosi na cosi a kdesi, místo
normální trasou cestujeme "uzly" kde jak vidno nevadí, když je
"uzlící zastávka" 250m od druhé a obě se jmenují stejně, a nevíte
která je která,
když je "uzlem" jakási ulice, ač o 300m vzdálené vlakové nádraží ne, (50m od
té druhé a stejně pojmenované zstávky, mimochodem), kdy do Brna
jedete "vyhlídkovou jízdou" po místních obcích často původně směrem od
Brna, jízdní řády navazují tak, že nenavazují, zastávky "COSI OBEC"
jsou 2km od dotyčné obce, a místní autobusová linka vaší čtvrtí
jezdí méně často, jak bus do Prahy, neb máte jezdit z "uzlu"! Který
je ovšem o 300-500m dál.
Co je "uzel" ví ministerstvo dopravy, ale vy ne, takže i ze zastávky
busu vám počítač při hledání trasy sdělí, že máte jít JINAM do "uzlu" a každá tak udělaná
"trasa" stojí o 20-80% víc, jak ta nejkratší, a taky je často o
desítky minut delší.
Program na webu prý nejde opravit, a tak si máte koupit CD ROM, abyste teda
"věděli" pokud ovšem máte počítač a umíte s ním zacházet, jinak je
každá rada ve stylu "jeďte z hlavního nádraží...." a to nám ho ještě
o ten kilometr do polí nepřestěhovali!!!
Jízdenek, i předplatních jsou desítky: nikdo neví jakých a kam a to
často ani na nádražích, o řidičích a nebo pruvodčích ve vlaku
nemluvě Můžete je různě kombinovat, dokud vás ovšem nechytne revizor a za
"litr" vám nevysvětlí, že na to kombinování je von a ne nějaký blbý
informace z jejich podniku!!
No a úplně nejlepší věc je tohle:
váš vlak (tramvaj, bus...) má spoždění! Co se stane? VY si máte
dokoupit a cviknout další jízdenku, neb cena není daná trasou a její
délkou, ale "pobytem v dopravním prostředku", takže když to máte na
nádraží za 8 korun a stihnete to za 10 minut (jízdní řád říká 8),
tak OK! Když ovšem vypadne proud, tak si VY koupíte a cviknete další
jízdenku (s přirážkou za koupi ve vozidle) abyste tak měli jízdenku
v čase, kdy reálně dojedete na nádraží! Teoreticky tak můžete za tu
samou trasu zaplatit i 3násobek ceny. Na to, že je to tak a ne jinak
vás upozorňují výhružné plakáty v MHD, kde se píše, že revozora
nezajímá, jak dlouho má co odkud kam jet ale jak dlouho jste ve
vozidle!
Názorná ukázka:
jedete někam kde vám stačí lístek na 40 minut protože jízdní doba má
být 34. Protože řidič šaliny přejel chlapa, tak je spoždění 20
minut! A kdo to zaplatí? No vy přece, musíte si doplatit jízdný!
Takže co? No pojedete tam nikoli 34 minut a za 13 korun ale 54
minut za 2x13 korun, čili za 26korun!
Přece byste nechtěli, aby to DpMB platil ze svýho, ne?
Pro zajímavost: jak dlouho by asi fungoval hotel, v kterém kdybyste
uvízli ve výtahu na 18 hodin, tak by vás nechali zaplatit další den
pobytu???