Dnešní datum: 18. 10. 2014   | Hlavní stránka | Seznam rubrik | Download | Weblinks |    
  Hlavní menukulatý roh
Hlavní stránka
Seznam rubrik
Download
Weblinks
Ankety
TOP 15

RSS výstup
Rozšířené vyhledávání

  Seznam rubrikkulatý roh
mínus Astronomie
mínus Informace, komentáře
mínus Recepty na jídlo
mínus Schémata
mínus Udělej si sám
mínus UFO,technika,záhady
mínus Zajimavé články

  Vyhledáváníkulatý roh

Hledej
v článcích


Cyklistika UbytováníSamota ubytováníPenzion Jižní ČechyChaty Jindřichův HradecZarybněnostKunžakUbytování Česká KanadaUbytováníStrmilovChalupa Česká KanadaJižní Čechy chataKomorníkPenziony

téma * Není nad Telefónicu!
Vydáno dne 13. 12. 2007 (210 přečtení)

...už se ničemu nedivím...

1125A5D Stížnost – ADSL

TELEFÓNICA O2 CZECH REUBLIC a.s.
Olšanská 55/5
130 34 PRAHA 3

V Ústí nad Labem, 3. 8. 2006

Věc: Stížnost – ADSL

V týdnu, který začal pověstným pondělím 10. července jsem ráno zjistil,
že nejde vysokorychlostní připojení a následně i pevná linka.
Kontaktoval jsem za ten den dvakrát Vaši poruchovou linku 800 184 084,
taky 800 123456, tam mi bylo lakonicky sděleno, že vyplní opravní lístek
a ráno si to vyzvedne opravář.

Druhý den ráno to zkouším znova a skoro prosím o kontakt na někoho, kdo
mi řekne, jak to dlouho bude trvat. Opětně sděleno, že nemohou nic dělat
než to zaurgovat a nechat tam kontaktní číslo na mě.

Ptám se, zda bych nemohl mluvit s nějakým technikem nebo vůbec s někým
informovaným. To my nevíme, my jim jenom můžeme na opravním listě
připsat, aby Vám zavolali, že to urgujete, A tak se táhlo jako smrad den
za dnem, občas jsem se dozvěděl, že po 5 dnech mám nárok na slevu a to
bylo tak asi všechno. Taky jistá informace, že mám jakési nestandardní
parametry na lince. A já, co s tím ? To my nevíme, to je tady napsáno na
opravním lístku.

Dorazil jsem i do prodejny Telepoint v Ústí nad Labem, tam mi bylo
sděleno, že zaslechli, že se snad dělá jakási velká oprava ústředny po
havárii. Dotaz na někoho konkrétního opět bez jakékoliv užitečné informace.

Ve čtvrtek už po těch peripetiích mi trochu selhaly nervy a vynadal jsem
Vaší operátorce slovenské národnosti. Za což jsem se jí poté omluvil.
Když holt si člověk fakt připadá jako obtížný hmyz a v době rozvinutých
informačních technologií Vám naprosto nikdo nic neřekne. Jsem taky
technik a dokážu technická zařízení se všemi ctnostmi a nectnostmi
pochopit. Ale co nepochopím, je to informační vakuum směrem k zákazníkovi.

Sedím furt u mobilu, v pátek dvakrát pípne mobil a než k němu doletím,
tak nepřijatý hovor a skryté číslo. Měl jsem už jakési podezření, tak
volám znovu a ta Slovenka mi bezelstně řekla, že Vám přece volali. Když
jsem ji požádal o vysvětlení, proč tak krátce a proč skryté číslo, tak
odvětila, že oni volají z tajných linek. Tak to mě tedy dorazilo. Co je
tajného na informaci, kdy mi půjde vysokorychlostní připojení, nemůžu
zaboha pochopit.

Navíc jsem byl těžce deprimován nezaplacenými fakturami (homebanking),
vypadla tím samozřejmě naše privátní síť, a neustálým poslouchání
automatu a čekáním desítky minut na operátora. Není to žádná legrace.
Připadat si jako obtížný hmyz (řádně platící) a navíc ta naprostá
bezmoc! Jak uvádím, pochopím vše, když budu přiměřeně informován, což se
tedy z Vaší strany naprosto nestalo. Jen tak pro zajímavost, zkusil
někdo z Vašich šéfů si zavolat na tyto linky, asi by se silně divil.

V sobotu ADSL naskočil a chodí od té doby dál bez problémů.

Snad Vám možná tyto řádky možná pomohou ve zlepšení služeb pro Vaše
zákazníky (a nebo možná taky ne), to už záleží jenom na Vás.

Dědek z Ústí

P.S. Fakturu za měsíc července jsem zaplatil v plné výši 1 507.-Kč,
aspoň kdyby se ten fakt nefunkčnosti v ní objevil. Konečně, ale proč?

Z diskuse: Pocity zaměstnance zmíněné firmy:

Rád bych taky přispěl to tohoto tématu, a to z pohledu technika
bývalého Českého Telecomu, u kterého pracuju 11 let, ale nevím, jak
dlouho ještě. Možná si teď budete myslet že kecám, ale bohužel je to
úplná pravda.

1. Práci u Telecomu plánuje počítač. Používá se software JEF (jednotná
fronta). Systém technikovi rozplánuje pracovní dobu na tzv. časová okna.
Tam se naskládají jednotlivé akce, zřizování, rušení, poruchy. Prostě v
tolik a tolik sedneš do auta a pojedeš tam a tam. Opravíš nějakou
poruchu, máš na to určitý čas (většinou 45 minut) a jeď jinam. Propoj
někde něco na rozvodu. Máš na to čtvrt hodiny. Pak jeď jinam a udělej
přeměnu telefonní linky na ISDN. Máš na to hodinu a jeď dál. Zřízení
telefonní linky se často provádí tak, že na každém úkonu (propojení na
hlavním rozvodu, propojení v síti, natažení přívodu, dodání koncového
zařízení) pracuje někdo jiný. Že jedeš tam, pak o 50 km jinam a vracíš
se zase zpátky na další práci v tom samém místě, to je každému jedno.

2. Opravy poruch nejdou časově normovat. Jednou zapojíš omylem
vytaženou šňůru do zásuvky, jindy měníš 20 m kabelu po fasádě, jindy
lezeš po sloupech a hledáš přerušené vedení na trase. Jak dlouho ti to
trvá, na to nikdo nekouká. Máš na to 45 minut, maximálně hodinu a nazdar.

3. Technici Telecomu mají doma sklady. Zrušili nám kanceláře, dostali
jsme PDA, do kterého se ráno přihlásíme a vidíme, kam kdy máme jet. V
tom se potvrzují jednotlivé akce. Materiál se objednává taky přes to.
Chodí nám to na nádraží na balíkovou poštu, tam si to jezdíme vyzvednout
(na nafasování balíku máme 5 minut). Doma si to dáme do sklepa (máme za
to hmotnou odpovědnost). Věci si průběžně doplňujeme do takového
kovového trezoru v autě.

4. I my musíme volat na bezplatné linky. Opravuji třeba ADSL a
potřebuji změřit na vedení odstup signál/šum. Zavolám tedy určité číslo,
kde jsou operátoři, kteří by toto měli řešit. V lepším případě dostanu
hlášku VŠICHNI NAŠI OPERÁTOŘI VYŘIZUJÍ DOTAZY ZÁKAZNÍKŮ, KTEŘÍ SE
DOVOLALI PŘED VÁMI. ČEKEJTE, PROSÍM........ A hudba. Ještě, že ji
změnili. U té původní melodie už jsme si vymysleli i slova. "Fronta,
fronta, fronta tam, fronta fronta, fronta. Fronta fronta fronta tam,
dozadůůůůů, ona je tam fronta...." Připadalo mi to jako provokace.
Čekání na volného operátora trvá 20 minut i déle. Časová norma na opravu
je 45 minut, maximálně hodina. Na stejné lince nám jsou schopni oproti
osobnímu číslu (evidenční číslo každého pracovníka firmy) říct i ta
hesla. Většinou ale dostáváme hlášku VŠECHNA NAŠE PRACOVIŠTĚ JSOU
OBSAZENA. ZAVOLEJTE, PROSÍM POZDĚJI. A to trvá třeba půl dne. Prostě
pomoz si, jak umíš.
5. Pokud zákazníkovi nejde nainstalovat ADSL, bývá často problém v
paralelce. Linka musí nejdřív do splitteru, ve kterém je dolní propust.
Přes tuto propust musí být napojeny všechny telefony. Pokud ne, vstupuje
VF (ADSL) signál do telefonních přístrojů. To jim sice nevadí, ale
impedance telefonního přístroje je (i v zavěšeném stavu) pro tyto
frekvence (řádově stovky kHz) velmi malá. Tyto paralelní přístroje před
splitterem představují pro ADSL signál téměř zkrat. ADSL modem tak vůbec
nesynchronizuje, dokud se paralelky nepřepojí za splitter. Jemomže co má
dělat člověk, který má doma víc zásuvek? Musí někdo přijet, dát splitter
tam, kam patří (do místa, kde se rozbíhají paralelky) a propojit další
vedení k modemu. Toto máme lidem účtovat jako MARNÝ VÝJEZD. Pokud
zákazníkovi odejde např. po bouřce modem, čím to má vyzkoušet, jak
zjistí, kde je chyba? Zavolá tedy na poruchy. Než se to dostane k nám,
trvá to 14 dní i déle! My tam přijedeme a připojíme jiný modem. Přípojka
chodí. V tu chvíli máme zákazníkovi naúčtovat 590Kč za MARNÝ VÝJEZD a
poslat ho do prodejny, aby s ním vyřídili reklamaci modemu. Ta trvá cca
14 dní. Pak mu zavolají, že modem je zničen po bouřce a ať si koupí
jiný. Takže já mu mám po 14 dnech čekání službu předvést, naúčtovat mu
590Kč a poslat ho ještě do prodejny.

6. I když je paralelka provedena ve stoupačce rozvodu a udělali ji
kdysi technici Telecomu, nebo je spoj uzamčen v rozvaděči, nezájem.
Vinen je zákazník. Marný výjezd a nazdar.

7. Na volný čas techniků nikdo nekouká. Práci řídí počítač, když je
třeba, rozplánuje práci od 7 ráno až do večera a nikdo se nás na nic
neptá. Že máte odpoledne něco v plánu, nezájem. Když to systém
naplánuje, zůstanete v práci. Vedoucí nám vyčítá, že po pracovní době
vypínáme mobily. Řekl jsem mu to naplno, že pokud bude vyžadovat trvale
zapnuté, že tímto porušuje zákon a ukázal mu ho v Zákoníku práce. A že
na něj podám trestní oznámení. Pak byl teprve klid. Pokud budu na příjmu
24 hodin denně, mám úplnou jistotu, že mě budou pravidelně o víkendu
posílat do práce.

8. I přesto, že práci už nemá téměř kdo dělat, firma propouští další a
další techniky. Už teď je nás pár a makáme od rána do večera. Některé
práce zadávají externím firmám a platí jim za to plno peněz. Ale vlastní
vyškolené techniky propouštějí.

9. K tomu všemu nám ještě vyčítají, že ve volném čase máme chodit
PRODÁVAT. Prostě nabízet lidem telefony. Jednou mi vedoucí řekl, že když
jsem byl na tom koupališti, že jsem měl vzít s sebou telefonní přihlášky
a začít je tam lidem rozdávat. Přitom stačí někde zaparkovat a lidi hned
začnou chodit a ptát se, jak ZRUŠIT PEVNOU LINKU.

10. Navíc nám chtějí dát GPS do aut, aby viděli, zda nekecáme a plníme
plánované časy. Tedy jestli k zákazníkovi jezdíme včas. Jestli jsme byli
přesně v tu dobu tam a tam. Že to s tím zákazníkem nikdo předem
nedomluví, to je každému jedno, to je náš problém. Ti lidi na nás v
lepším případě zůstanou koukat a v horším nejsou doma. Když se k nám
chovají tak sprostě, mám v plánu sledování auta zamezit. Ať už
odstíněním antény, nebo pomocí rušičky. Ať se staví třeba na hlavu.

11. Řeknu vám naplno, že většinou přijdu domů a nemám náladu na nic, a
jdu si rovnou lehnout. A druhý den znova. Můj plat se pohybuje kolem
11-13 000 Kč, podle plnění.

12. Obchodníci Telecomu kudy chodí, tudy lžou. Už zase začínají nabízet
naprosto nepotřebné (kromě provoleb do ústředen) ISDN! Kupte si ISDN,
budete mít ČTYŘI ČÍSLA! ČTYŘI ČÍSLA A DO 2 VTEŘIN NA INTERNETU! Že jde o
trochu rychlejší dial-up, že dvě z těch čísel nejdou vyvést na analogový
výstup, že výstupy neutáhnou více paralelek, že zařízení ISDN odchází po
bouřkách a jsou velmi drahá (ISDN Fritz modem dodnes za 5000 - no
nekupte to!) o tom samozřejmě mlčí. Takhle oblbujou lidi a pak to dají
nám. My to máme lidem vysvětlit a zapojit. Hodinu - a nazdar! Když to
těm lidem (logicky!) rozmluvíme, obchodník na nás řve, že přišel o
provizi.

13. Teď máme začít instalovat IPTV. Na propojení vedení, instalaci
splitteru, ADSL modemu, natažení vedení k TV, instalaci IPTV
Set-top-boxu a předvedení služby nám dají 1 HODINU. Už nevím, co si o
tom všem myslet.

14. Externí dodavatelské firmy jsou nuceny pracovat v JEFu, tedy taky
podle těch časů. Výsledek je logický. Postupně spolupráci s Telecomem
ukončují a práci na čas jim začínají pomalu ale jistě házet na hlavu.

Tak takhle to u nás funguje. Radši nebudu psát dál. Už déle přemýšlím o
tom, že odejdu od této zlodějské firmy a najdu si jinou práci. Mám
kamaráda u jedné elektro firmy, možná by mě vzal, ale musel bych si
rozšířit vyhlášku 50 na VN. Můj obor je sice úplně něco jiného, ale dá
se postupně překvalifikovat. Nakonec, dělal jsem EZS, EPS, telefony,
internet a nějaký čas jsem pracoval u jedné firmy jako elektrikář. Ale
jen na NN. Oni dělají leccos, od VN až po slaboproud. Nakonec, čím víc
toho člověk umí, tím lépe. Ale od té zlodějské firmy nejspíš odejdu.
Technik je ten, kdo kouká zákazníkovi do očí, a koupí to od něj z první
ruky. Nemám v plánu skončit v blázinci.

Dědek z Ústí. Autor si nepřeje být jmenován.



[Akt. známka: 1,00] 1 2 3 4 5

( Celý článek | Autor: Krysatec | Počet komentářů: 3 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek )

  Původní webkulatý roh

Původní Web

  Kalendářkulatý roh
<<  Říjen  >>
PoÚtStČtSoNe
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31   

  Brno ONLINEkulatý roh
Brno-Malinovského nám.

Powered by phpRS. Sponsored by benghi.org