|
![]() ![]() Vydáno dne 23. 03. 2010 (313 přečtení) k vrtulníčkům Cobra 9066 ale asi i jiným "infráků" tomu asi nebude jinak!"). Měl jsem dvě, takže jsem se vrhl na to jednu zničit: ono to nejde rozebrat, protože když je to zalepený, aspoň nevíte, co tam je, že?! A buďte rádi! Děs by na vás sedl a seděl by a seděl... Celou záležitost nabíjení Lipolky vyřešili Číňani typicky čínsky: co nejjednodušej aby to ještě fungovalo. To myš neviděl a pes by to nežral! Uvnitř je trafo co dává asi 7,5V stř. a patrně dost měkké, čili se počítá s jeho vnitřním odporem aby se nepřesáhl proud cca 350mA. Za ním je usměrňovač a filtrační kond. Celá věc pak obsahuje akorát tak stabilizátor 7805 a několik diod (jednu zenerku) co jsou s odpory v serii s LED a ta se rozsvítí, jakmile napětí přeleze cca 4,2V. Hrůza, co? Prostě ze začátku to napětí spadne na napětí vybité Lipolky, LED zhasne a hrne se proud ve stylu co trafo dá. Posléze napětí na akku roste, proud klesá, a až se napětí vyrovná tomu co rozsvítí LED, tak se tak stane. Vy mezitím čekáte jak blbci, neb proud není konstantní a tudíž se nedá ani přesně říct, jak dlouho se to bude nabíjet. Uvedené časy na nabití ale odpovídají, což je zase dané tím, že při 3,6V na akku už vrtulník nelítá ač akku zdaleka nevyčerpal kapacitu! Střelmým krysím okem bych odhadl, že ji vyčerpá tak z poloviny. V principu by to tedy možná konstantním proudem šlo za poloviční dobu nabít taky. Ve vrtulníku je "vypínáček přepínáček". Ten dělá akorát to, že přepne akku mezi konektorem na nabíjení a elektronikou modelu. Jinak tam není ani myš! (Kdybyste třeba čekali, že tam ještě něco bude, hi). Problém je v tom, že musíte hlídat kdy to zhasne. Tedy ta LED na nabíječce. Těch radostí na Starým Bělidle! Ono se dá čekat, že to nabíjí pořád dál a přebíjí ten akku! Dopouručuju tedy rychle sehnat jinou nabíječku... ( Celý článek | Autor: Krysatec | Počet komentářů: 8 | Přidat komentář | ![]() ![]() |
|
Powered by phpRS. Sponsored by benghi.org