Dnešní datum: 18. 10. 2014   | Hlavní stránka | Seznam rubrik | Download | Weblinks |    
  Hlavní menukulatý roh
Hlavní stránka
Seznam rubrik
Download
Weblinks
Ankety
TOP 15

RSS výstup
Rozšířené vyhledávání

  Seznam rubrikkulatý roh
mínus Astronomie
mínus Informace, komentáře
mínus Recepty na jídlo
mínus Schémata
mínus Udělej si sám
mínus UFO,technika,záhady
mínus Zajimavé články

  Vyhledáváníkulatý roh

Hledej
v článcích


Cyklistika UbytováníSamota ubytováníPenzion Jižní ČechyChaty Jindřichův HradecZarybněnostKunžakUbytování Česká KanadaUbytováníStrmilovChalupa Česká KanadaJižní Čechy chataKomorníkPenziony

téma * Mopedy a spotřeba
Vydáno dne 27. 09. 2010 (254 přečtení)

a jiné údaje

moped Spotřeba i jiný vlastnosti mopedů 50ccm apod. jsou zajímavý. Teda u těch
starých. Nový jsem viděl kdysi v Carrefouru z Koreje, a ty sváry vypadaly jako
by to svařoval ožralý slepec. Držáky a stupačky vypadaly, že upadnou po 20ti
kilometrech... takže zbytek patrně nebyl lepší. Stálo to ovšem málem 20litrů!

Vypadá to asi takto: nosnost Babetty je asi 95kilo, u Garelli prej asi 160kilo
a u Simsona skutru asi 178kilo.

Garelli brzdí jak vzteklý, Simson přijatelně, Babetta od výměny obložení za
nové a ekologické (asi bez asbestu) je jak Stalinovy saně! Ubrzdit to z
šedesátky je spíš zázrak! Starý obložení ovšem brzdilo. S novým jsem asi 2x
zlomil i brzdovou čelist když jsem to zmačknul tak aby to vůbec zastavilo...

Světla: Simson svítí, že, když má halogen a baterku, bohužel baterka není na
ten halogen, takže jak zdechne motor je tma. I vzadu! Vzadu jsem to vyřešil LED
diodama navíc. V nejhorším ale aspoňna baterku potmě blikají blinkry...

Babetta je k posrání, žárovky hoří, stabilizátory hoří, prostě děs a běs!
Nakonec jsem dozadu přidal šílený stabec a LED a předělal světlo vpředu aby tam
šla žárovka dvouvláknová 21W na 12V která už teda nehoří. V noci nejezdim, je
to stejně jen na policajty. Výrobce zapomněl na tlumivku nebo co bylo na Jawa
555 a tak když vám vyhoří zadní žárovka a tak hned i přední a opačně, že.
Pokud nejsou na 12V...

Garelli tlumivku evidentně asi má, nehoří nic a svítí normálně.

Převodovka: Simson má čtyři kvalty, Babetta dva a automatickou spopjku a
převodovku a Garelli jeden a automatickou spojku. U Babetty se posírají
obložení čelistí a to všech. U Garelli je šílený válec co se roztahuje a běží v
bubnu a v oleji a ne nasucho jak obložení (navic malý svou plochou) u Babetty a
vypadá nezničitelně. Spojka i převodovka na Simsonu vypadá lip jak u Jawa 50
už proto, že je patrně stejná i pro motor 80ccm!

Kola: U Simsona sou malý a tlustý (3.0, u mne 3.25) takže napoprve je to jak
jet do zatáčky s autobusem ale jinak to nevadí a je to pohodlnější. Na Babettu
je záhodno dát ne 2.25 ale pláště 2.5 neb se na nich lip jezdí a dýl vydrží,
především vzadu! U Garelli je taky 2.25 což teda např. šikmo přes koleje není
nic moc.

Odpružení: u Simsona dokonalý, na Garelli odpružený navíc sedlo, na Babettě
pokud nepoužijete zadní pružiny s tlumiči je to jak na koze! Čili je nutný je
tam dát.

Rychlost: na Garelli se dá rozumně jet tak 40 ač jede i 50, Babetta se
čtrnáctizubem jede běžně 50 i víc (po úpravě tlumiče) až taky 60-65, z kopce i
víc ale to pak prorazíte přepětím aušusovou cívku na magnetu pro zapalování!
Simson jede s 19ti zubem 60-65 bežně, po rovině kolem 70 a z mírnýho kopečka i
80.

Spotřeba po městě: Garelli tak 2litry na 100, Babetta klidně i 3litry, Simson
pod 3, počítám že kolem asi 2,5 až 2,7l. Zásluhou toho, že nemá automatickou
převodovku a nemusíte ho tak honit. Ač po městě je automatická převodovka a
spojka výhoda.

Takže: po místní čtvrti na Garelli, přes město na Babettě a mimo něj na
Simsonu. Na motání se v provozu je Garelli moc pomalá a málo akceleruje. U
Simsona zas musíte furt kvedlat kvaltama a ne vždy zaparkujete neb je dost
velkej a těžkej.

Simson má psanou spotřebu 2,4/100 ale neví se při jaký rychlosti, že, a u
Babetty se tvrdí, že 1,8/100 ale při 27km/h což jde jen těžko ve městě
provozovat... tak se necourám ani v naší čtvrti kde je jen 30km/h. Někdo by mi
vjel na záda a nestojím o to aby mě předjížděli i na kole nebo baby s kočárkama.




[Akt. známka: 1,00] 1 2 3 4 5

( Celý článek | Autor: Krysatec | Počet komentářů: 1 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek )

  Původní webkulatý roh

Původní Web

  Kalendářkulatý roh
<<  Říjen  >>
PoÚtStČtSoNe
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31   

  Brno ONLINEkulatý roh
Brno-Malinovského nám.

Powered by phpRS. Sponsored by benghi.org