|
![]() ![]() Vydáno dne 27. 09. 2010 (254 přečtení) a jiné údaje starých. Nový jsem viděl kdysi v Carrefouru z Koreje, a ty sváry vypadaly jako by to svařoval ožralý slepec. Držáky a stupačky vypadaly, že upadnou po 20ti kilometrech... takže zbytek patrně nebyl lepší. Stálo to ovšem málem 20litrů! Vypadá to asi takto: nosnost Babetty je asi 95kilo, u Garelli prej asi 160kilo a u Simsona skutru asi 178kilo. Garelli brzdí jak vzteklý, Simson přijatelně, Babetta od výměny obložení za nové a ekologické (asi bez asbestu) je jak Stalinovy saně! Ubrzdit to z šedesátky je spíš zázrak! Starý obložení ovšem brzdilo. S novým jsem asi 2x zlomil i brzdovou čelist když jsem to zmačknul tak aby to vůbec zastavilo... Světla: Simson svítí, že, když má halogen a baterku, bohužel baterka není na ten halogen, takže jak zdechne motor je tma. I vzadu! Vzadu jsem to vyřešil LED diodama navíc. V nejhorším ale aspoňna baterku potmě blikají blinkry... Babetta je k posrání, žárovky hoří, stabilizátory hoří, prostě děs a běs! Nakonec jsem dozadu přidal šílený stabec a LED a předělal světlo vpředu aby tam šla žárovka dvouvláknová 21W na 12V která už teda nehoří. V noci nejezdim, je to stejně jen na policajty. Výrobce zapomněl na tlumivku nebo co bylo na Jawa 555 a tak když vám vyhoří zadní žárovka a tak hned i přední a opačně, že. Pokud nejsou na 12V... Garelli tlumivku evidentně asi má, nehoří nic a svítí normálně. Převodovka: Simson má čtyři kvalty, Babetta dva a automatickou spopjku a převodovku a Garelli jeden a automatickou spojku. U Babetty se posírají obložení čelistí a to všech. U Garelli je šílený válec co se roztahuje a běží v bubnu a v oleji a ne nasucho jak obložení (navic malý svou plochou) u Babetty a vypadá nezničitelně. Spojka i převodovka na Simsonu vypadá lip jak u Jawa 50 už proto, že je patrně stejná i pro motor 80ccm! Kola: U Simsona sou malý a tlustý (3.0, u mne 3.25) takže napoprve je to jak jet do zatáčky s autobusem ale jinak to nevadí a je to pohodlnější. Na Babettu je záhodno dát ne 2.25 ale pláště 2.5 neb se na nich lip jezdí a dýl vydrží, především vzadu! U Garelli je taky 2.25 což teda např. šikmo přes koleje není nic moc. Odpružení: u Simsona dokonalý, na Garelli odpružený navíc sedlo, na Babettě pokud nepoužijete zadní pružiny s tlumiči je to jak na koze! Čili je nutný je tam dát. Rychlost: na Garelli se dá rozumně jet tak 40 ač jede i 50, Babetta se čtrnáctizubem jede běžně 50 i víc (po úpravě tlumiče) až taky 60-65, z kopce i víc ale to pak prorazíte přepětím aušusovou cívku na magnetu pro zapalování! Simson jede s 19ti zubem 60-65 bežně, po rovině kolem 70 a z mírnýho kopečka i 80. Spotřeba po městě: Garelli tak 2litry na 100, Babetta klidně i 3litry, Simson pod 3, počítám že kolem asi 2,5 až 2,7l. Zásluhou toho, že nemá automatickou převodovku a nemusíte ho tak honit. Ač po městě je automatická převodovka a spojka výhoda. Takže: po místní čtvrti na Garelli, přes město na Babettě a mimo něj na Simsonu. Na motání se v provozu je Garelli moc pomalá a málo akceleruje. U Simsona zas musíte furt kvedlat kvaltama a ne vždy zaparkujete neb je dost velkej a těžkej. Simson má psanou spotřebu 2,4/100 ale neví se při jaký rychlosti, že, a u Babetty se tvrdí, že 1,8/100 ale při 27km/h což jde jen těžko ve městě provozovat... tak se necourám ani v naší čtvrti kde je jen 30km/h. Někdo by mi vjel na záda a nestojím o to aby mě předjížděli i na kole nebo baby s kočárkama. ( Celý článek | Autor: Krysatec | Počet komentářů: 1 | Přidat komentář | ![]() ![]() |
|
Powered by phpRS. Sponsored by benghi.org